Reklamačné podmienky
Náklady na zaslanie reklamovaného tovaru hradí kupujúci. Náklady na spätné zaslanie tovaru po vybavení reklamácie hradíme my.
Základom správneho balenia je pevný, nepoškodený a najlepšie nový kartón. Akýkoľvek tovar vo vnútri kartónu je potrebné naozaj dobre zafixovať, aby sa nemohol pohnúť do akéhokoľvek smeru a poškodiť sa. Dôležité je myslieť aj na to, aby sa pri prevoze nepoškodil.
Nárok na uplatnenie záruky zaniká v nasledujúcich prípadoch:
1. Poškodením tovaru pri preprave (tieto škody je nutné riešiť s dopravcom pri prevzatí).
Zdôrazňujeme, že v prípade mechanického poškodenia dodaného tovaru (zjavne spôsobeného prepravou) je tento tovar nutné reklamovať do 2 pracovných dní od uskutočnenia prepravy.
Na tieto poškodenia sa totiž nevzťahuje záruka výrobcu a je teda nutné reklamovať u prepravca. Toto sa týka hlavne nábytku a plastového tovaru (napr. vedierka, vaničky, kočiariky pre bábiky, šmýkačky, apod.)
Dôrazne preto odporúčame vykonanie kontroly IHNEĎ po doručení. V prípade zistenia poruchy nás kontaktujte na čísle: +421 910 242 796
(najneskôr do 2 pracovných dní od doručenia). Na neskoršie reklamácie nebude braný ohľad.
Poškodený obal (škatule, tovar) prosím sfoťte, popíšte a zašlite nám na email: info@hovienkovo.sk. Vašu sťažnosť predáme k riešeniu danému prepravcovi a po jeho vyjadrení Vás budeme kontaktovať o ďalších možnostiach.
2. Porušením ochranných pečatí a nálepiek, pokiaľ sú na výrobku.
3. Neodborným zaobchádzaním.
4.Tovar bol poškodený živlami.
5. Ak tovar bol podaný na reklamáciu neskoro tzn. výrobok, či tovar bol používaný i pri zistení chyby ďalej - nárok na reklamáciu zaniká.
Na tovar, ktorý si ponecháte sa vzťahuje zákonom stanovená záručná doba 2 roky.
Vybavením oprávnenej reklamácie záručná doba plynie od zakúpeného tovaru. Ak bola reklamácia v zákonnej záručnej lehote vybavená výmenou tovaru za nový, potom záručná doba začne plynúť znova od dátumu vybavenia reklamácie.
Poškodený tovar
- Tovar má vadu ak nie je v súlade s dohodnutými požiadavkami, najmä ak:
- nezodpovedá opisu, druhu, množstvu a kvalite vymedzenému v potvrdenej objednávke (resp. opisu, druhu tovaru v opise tovaru uverejnenom v internetovom obchode v čase zadania potvrdenej objednávky);
- nie je vhodný na konkrétny účel, s ktorým ste nás oboznámili najneskôr pred našim potvrdením objednávky, pričom ide o účel s ktorým sme súhlasili;
- nevyznačuje sa v potvrdenej objednávke vymedzenou schopnosťou plniť funkcie s ohľadom na svoj účel (ďalej len „funkčnosť“) (za schopnosť sa považuje aj schopnosť opísané v opise tovaru uverejnenom v internetovom obchode v čase zadania potvrdenej objednávky);
- nevyznačuje sa ďalšími vlastnosťami vymedzenými v potvrdenej objednávke (resp. vlastnosťami v opise tovaru uverejnenom v internetovom obchode v čase zadania potvrdenej objednávky),
- nie je dodaný so všetkým príslušenstvom vymedzeným v potvrdenej objednávke (resp. príslušenstvom v opise tovaru uverejnenom v internetovom obchode v čase zadania potvrdenej objednávky);
- nie je dodaný s návodom na použitie, ako bolo vymedzené v potvrdenej objednávke (resp. ak bol návod súčasťou tovaru podľa opisu tovaru uverejnenom v internetovom obchode v čase zadania potvrdenej objednávky).
- Tovar možno považovať za poškodený tiež vtedy keď:
- nie je vhodný na všetky účely, na ktoré sa tovar rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím najmä na právne predpisy, technické normy alebo na kódexy správania platné pre príslušné odvetvie, ak technické normy neboli vypracované;
- nezodpovedá opisu a kvalite vzorky alebo modelu, ktoré sme Vám sprístupnili pred uzavretím zmluvy (resp. zadaním potvrdenej objednávky);
- nie je dodaný s príslušenstvom, obalom a návodmi vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ktoré môžete dôvodne očakávať a
- nie je dodaný v množstve, kvalite a s vlastnosťami vrátane funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti a schopnosti zachovať si pri bežnom používaní svoju funkčnosť a výkonnosť (ďalej len „životnosť“), aké sú bežné pre tovar rovnakého druhu a aké môžete dôvodne očakávať vzhľadom na povahu predanej veci s prihliadnutím na akékoľvek verejné vyhlásenie nás alebo inej osoby v rovnakom dodávateľskom reťazci vrátane výrobcu, alebo v ich mene, a to najmä pri propagácii veci alebo na jej označení (za výrobcu sa považuje zhotoviteľ veci, dovozca veci na trh Európskej únie z tretej krajiny alebo iná osoba, ktorá sa označuje za výrobcu tým, že na vec umiestni svoje meno, ochrannú známku alebo iné rozlišujúce označenie) – ibaže sme si z opodstatneného dôvodu nemohli neboli vedomí alebo nemohli byť vedomý verejného vyhlásenia, do času uzavretia zmluvy bolo verejné vyhlásenie opravené rovnakým alebo porovnateľným spôsobom, akým bolo vyhlásené, alebo Vaše rozhodnutie uzavrieť zmluvu nemohlo byť verejným vyhlásením ovplyvnené.
Vytknutie vady a vybavenie vytknutia vady
- Vadu môžete vytknúť osobne na našej adrese: Strojnícka 1, 080 06 Prešov alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese uvedenej v článku 2 týchto obchodných podmienok.
- Vadu môžete vytknúť aj u inej osoby, pokiaľ sme Vám takú oznámili.
- Ak ste vadu vytkli poštovou zásielkou, ktorú sme odopreli prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia.
- Bezodkladne po vytknutí vady sme povinný poskytnúť Vám písomné potvrdenie o vytknutí vady.
- Písomné potvrdenie o vytknutí vady musí obsahovať lehotu, v ktorej vadu odstránime. Táto lehota musí byť primeraná, čo znamená že pôjde o najkratší čas, ktorý potrebujeme na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu veci s prihliadnutím na povahu tovaru a povahu a závažnosť vady. Lehota ale nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.
- V prípade, že zodpovednosť za vady odmietneme, tak sme povinný Vám dôvody odmietnutia oznámiť písomne.
- Pokiaľ o odmietnutí našej zodpovednosti za vady znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukážete našu zodpovednosť za vady, môžete vytknúť vadu opakovane a naša spoločnosť už nebude môcť odmietnuť zodpovednosť za vadu. Pri opakovanom vytknutí vady sa pritom už nebude aplikovať lehota podľa bodu 9.1 týchto obchodných podmienok.
- Vaše náklady spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom Vám v rozsahu účelne vynaložených nákladov musíme nahradiť. Toto právo si musíte uplatniť najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opraveného alebo náhradného tovaru, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy.
- Za účelom vytknutia vady môžete použiť tzv. reklamačný formulár dostupný na tomto odkaze: https://www.hovienkovo.sk/user/documents/upload/Blogy%20fotky/reklamacny-protokol%20(1).pdf
Nároky z vady tovaru
- Ak sa na tovare vyskytne vada, za ktorú zodpovedáme, tak máte právo na:
- odstránenie vady opravou alebo výmenou,
- právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny; alebo
- právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
- Môžete odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť, kým si nesplníme povinnosti, ktoré nám vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže by ste v čase vytknutia vady boli v omeškaní so zaplatením kúpnej ceny alebo jej časti.
- Práva zo zodpovednosti za vady si môžete uplatniť, len ak ste vytkli vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr ale v lehote podľa bodu 7.1. týchto obchodných podmienok.
- Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje Vaše právo na náhradu škody, ktorá Vám z vady vznikla.
Odstránenie poškodenia výmenou alebo opravou tovaru
- Máte právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou tovaru.
- Nemôžete si zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by nám v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal tovar bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by Vám druhý spôsob odstránenia vady spôsobil značné ťažkosti.
- Môžeme odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností spomínané v predchádzajúcom bode týchto obchodných podmienok.
- Tovar opravíme alebo vymeníme v primeranej lehote po tom, čo ste vadu vytkli, bezplatne, na vlastné náklady, a tak aby sme Vám spôsobili závažné ťažkosti s ohľadom na povahu tovaru a účel, na ktorý tovar požadujete.
- Na účely opravy alebo výmeny tovaru nám tovar musíte odovzdať alebo sprístupniť. Náklady prevzatia veci znášame my.
- Opravený alebo náhradný tovar Vám dodáme na naše vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým Vám bol dodaný vadný tovar. Ak opravený alebo náhradný tovar
- Ak opravený alebo náhradný tovar neprevezmete v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ste ju mali prevziať, môžeme tento tovar predať. Pri tovare väčšej hodnoty Vás o zamýšľanom predaji vopred upovedomíme a poskytneme Vám primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie tovaru. Ak si uplatníte právo na podiel z výťažku v primeranej lehote, ktorú Vám oznámime, tak Vám bezodkladne po predaji tovaru vyplatíme výťažok z predaja tovaru po odpočítaní nákladov, ktoré sme účelne vynaložil na jeho úschovu a predaj. Ak sa tovar nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré sme účelne vynaložili na úschovu tovaru, a nákladov, ktoré by sme museli nevyhnutne vynaložiť na jeho predaj, môžeme tovar na vlastné náklady zničiť.
- Pri odstránení vady výmenou tovaru nemáme právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním tovaru a na odplatu za bežné užívanie tovaru pred jeho výmenou.
- Ako obchodník zodpovedáme aj za vady náhradnej veci.